Kā ēst veselīgi, neraugoties uz ierobežotām finansēm!

by ,

Lai gan naudas trūkums bieži vien ir aizbildinājums, kāpēc neēst veselīgi – un dažādi pētījumi tomēr pierāda, ka ēst veselīgāk maksā vairāk – pirmais, ko der iegaumēt, ir ka lēts nenozīmē barojošs, un izmaksas var rēķināt arī pa gadiem. Proti, jo veselīgāk ēdīsiet, jo mazāki gadu gaitā būs izdevumi par ārstēšanos no slikta uztura izraisītām vai saasinātām slimībām. Tomēr šajā rakstā centīsimies palīdzēt ēst veselīgi, par to pārāk nepārmaksājot.

Kā ēst veselīgi, ja makā svilpo vējš

Ģimene

  • Izvēlieties sezonāli lētus produktus. Ražas sezonā lēti ir kartupeļi, burkāni, brokoļi, puķkāposti un citi dārzeņi. Lai gan kopumā dārzeņu uzturvērtība (kalorijas) ir diezgan maza attiecībā pret to cenu, tie ir vērtīgs multivitamīnu avots. Protams, nevajag aizmirst arī par kartupeļiem, kas kopā ar auzu pārslām un sviestu patiesībā veido diētu, no kuras cilvēks var pārtikt (izdzīvot) ļoti ilgu laiku.
  • Kad iespējams, izvēlieties pilngraudu preces. Tiesa, ka brūnie rīsi un pilngraudu makaroni maksā dārgāk, taču dažkārt tos var iegādāties lētāk nekā alternatīvas. Turklāt tie ir arī barojošāki, kas nozīmē, ka jums vajadzēs apēst mazāk, nekā pērkot baltos rīsus vai makaronus. Pilngraudu maize ir dārgāka par baltmaizi, taču tā ir barojošāka un bagātāka vitamīniem, tāpēc ilgtermiņā izdevīgāka.
  • Sekojiet akcijām – lai gan nav vērts iegādāties kilogramiem akcijas tomātu, kas pēc divām nedēļām būs neēdami, dažkārt arī, piemēram, saldētiem dārzeņiem (kurus novāc tad, kad tie ir gatavākie) ir vērā ņemamas atlaides.
  • Nebaidieties no treknas gaļas – trekna gaļa bieži vien tiek pārdota ļoti lēti, turklāt pēdējie atklājumi liecina, ka tā NEIZRAISA aptaukošanos. Tā ir labs proteīna un avots, kuru varat papildināt ar olām, pupām un zirņiem, kā arī tunča konserviem, kas vēl joprojām ir visnotaļ lēti.
  • Augļi ir diezgan dārgi, taču izdevīgākie kaloriju ziņā ir banāni, arbūzi, kā arī bumbieri.

Kā redzams, šajā rakstā tika piedāvātas nevis receptes, bet gan produktu grupas, kuras ēdot varat ietaupīt naudu, tomēr paliekot veselīgi. Tas tāpēc, ka daudziem ēdieniem – baltajiem makaroniem, piemēram, – pastāv veselīgākas alternatīvas, kuras ir vienkārši aizvietot receptēs, kuras jau lietojat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *